افتادن تابلوهای تبليغاتی براثر وزش بادهای شدید

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

بارها دیده‌شده است که براثر وزش بادهای شدید تابلوهای تبلیغاتی از جای خود کنده‌شده و بر زمین می‌افتند. اخیراً فیلمی در فضای مجازی در مورد سقوط تابلو تبلیغاتی پخش‌شده است. در این ویدئو مشاهده می‌شود که تابلوی تبلیغاتی بزرگی که در کنار خیابان نصب‌شده است براثر وزش باد به وسط خیابان سقوط می‌کند. محل حادثه در فیلم شهرستان رامسر گزارش می‌شود. در نصب تابلوهای تبليغاتی بایستی بیشترین دقت لازم انجام شود تا از اتفاقات این‌چنینی جلوگیری شود. سقوط تابلوهای تبليغاتی علاوه بر خسارت مادی می‌تواند خسارت‌های جانی داشته باشد و برای شرکت نصب کننده بسیار گران تمام شود. سقوط این تابلوها در وسط خیابان خطرات بسیار بیشتری خواهد داشت و در اتوبان‌ها باعث ایجاد تصادفات زنجیره‌ای می‌شود. در زیر به برخی از عواملی که باعث سقوط تابلوهای تبليغاتی می‌شود می‌پردازیم.

یکی از دلایل اصلی افتادن تابلوهای تبليغاتی بزرگ و تلویزیون شهری استفاده از تنها یک‌پایه برای این تابلوها است. در نصب تابلوهای تبليغاتی معمولاً تا وزن خاصی از یک‌پایه استفاده می‌شود و وقتی‌که وزن و اندازه تابلو از یک مقداری بالاتر رفت نیاز هست که از دوپایه برای تابلو استفاده شود. در برخی جاده‌ها که محل نصب تابلو در وسط بلوار است و تابلو دارای وزن و اندازه بالایی هست علیرغم نیاز به تابلوهای با دوپایه، نصاب‌ها مجبور به استفاده از یک‌پایه برای تابلو تبلیغاتی می‌باشند و این کار در آینده می‌تواند بسیار خطرناک باشد. پس نصاب‌های تابلو در صورت نیاز حتماً باید از دوپایه برای نصب تابلو تبليغاتی استفاده کنند و زیر بار محدودیت‌هایی ارائه‌شده توسط مشتری نروند حتی در صورت مساعد نبودن جا و مکان برای نصب تابلو با دوپایه اقدام به تعویض محل نصب تابلو یا کوچک‌تر کردن حجم و اندازه تابلو نمایند تا از اتفاقات و خسارت‌های احتمالی آینده جلوگیری کنند. در صورت که نصاب تابلو تبليغاتی تذکرات اصولی را در نصب تابلو به پیمانکار و یا مشتری بدهد و مشتری بدون در نظر گرفتن نظرات نصاب درخواست اقدام به نصب تابلو به شیوه موردعلاقه خود نماید، نصاب تابلو بایستی حتماً دست خط و نوشته‌ای در مورد درخواست مکرر مشتری در مورد نصب غیراصولی از پیمانکار یا مشتری بگیرد یا زیر بار انجام کار نرود.

یکی دیگر از عواملی که می‌تواند سبب سقوط تابلو شود بتون‌ریزی کم و ساخت ضعیف جای پی پایه تابلو است. بتون‌ریزی و ساخت پی تابلو و همچنین میزان کندن زمین برای قرار دادن پایه تابلو به عواملی نظیر وزن تابلو تبليغاتی، ارتفاع تابلو و طول و عرض تابلو بستگی دارد. در بسیاری از موارد سقوط تابلو دیده‌شده است که براثر وزش باد و طوفان تابلو تبلیغاتی سقوط کرده، بتون و پی ضعیف کارشده در بر زمین را نیز از زمین کنده و به بیرون می‌آورد.

محاسبه درصد موردنیاز بتون کاری، پی و کندن عمق زمین درصد مشخصی است که باید حتماً به‌صورت دقیق توسط مسئول پروژه نصب تابلو محاسبه گردد. برای مثال برای تابلو تبليغاتی با وزن 150 کیلوگرم و با ارتفاع 3 متر از زمین و طول و عرض 2*3 متر نیاز به کندن زمین به عمق 1/5 متر است. در صورت عدم تمایل به کندن زمین در این اندازه با استفاده از بیل مکانیکی نیاز به بتون‌ریزی اساسی در محل است.

مجوز نصب تابلو از شهرداری: یکی از پروسه‌های نصب تابلوهای تبليغاتی بزرگ  در سطح شهر دریافت مجوز از شهرداری است. اکثر شهرداری‌ها ارائه مجوزهای نصب تابلو تبليغاتی را به پیمانکاران و شرکت‌های خصوصی سپرده‌اند و این خود مزایا و معایبی دارد ولی در کل در صورت بروز خسارت پیمانکار نصاب و تأییدکننده نصب و نصاب تابلو مقصر هستند که با بررسی‌های کارشناسی در صورت بروز خسارت میزان قصور هر شخصی مشخص می‌شود. ولی درهرحال به‌صورت معمول در صورت بروز مشکل 90 درصد مسئولیت با نصاب و پیمانکار نصب خواهد بود.

برخی از شرکت‌های سفارش‌دهنده تابلو تبليغاتی بعد از نصب تابلو از نصاب دست‌نویس و رسیدی در رابطه با محکم بودن سازه‌های تابلو می‌گیرند و در این صورت اگر مشکلی برای تابلو به وجود آید و تابلو سقوط کند مقصر اصلی نصاب تابلو خواهد بود. نصاب تابلو همان‌طور که در بالا گفته شد می‌تواند از سفرش دهند تابلو یا پیمانکار دست خط و رسید بگیرد و در آن قید کند که نحوه نصب تابلو را تأیید نمی‌کند و بنا به درخواست مشتری یا پیمانکار تابلو را به شکلی که درخواست شده است نصب می‌کند. جالب است بدانید که حتی گرفتن دست خط نیز نمی‌تواند در صورت بروز مشکل برای تابلو از نصاب تابلو سلب مسئولیت کند. نصاب‌های تابلو بایستی در این زمینه هوشیاری کامل داشته باشند و درصورتی‌که بدانید نصب تابلو به شیوه درخواستی قطعاً یا به‌احتمال‌زیاد در آینده با مشکل مواجه خواهد شد زیر بار درخواست‌های غیراصولی مشتریان نروند.

نصب تابلوهای تبليغاتی در مکان‌های با ارتفاع بالا انجام می‌شود و غالباً در محل‌هایی هست که افراد مدام در حال عبور هستند. نصب تابلو تبليغاتی با جان افراد سروکار دارد و اصلاً کار شوخی‌برداری نیست و در صورت بروز مشکل کسی نمی‌تواند از زیر مسئولیت یا قصور خود شانه خالی کند و درنهایت دادگاه میزان قصور هر شخص را تعین خواهد کرد.

 

 

مطالب و مقالات مرتبط

فروش تابلو چلنیوم

تابلو چلنیوم

تابلو فلکسی

انواع تابلو حروف برجسته

انواع تابلو تبلیغاتی

تابلو ال ای دی

تابلوسازی


مقالات و مطالب تابلوسازی

خبرنامه

با تابلوسازی مکاترونیک همراه باشید.

در صنعت تابلوسازی علاوه براینکه شرکت تابلوساز باید بهترین محصولات را از لحاظ کیفیت و کارایی تولید کند باید به صورت پایه ای با اصول و روش های بازاریابی آشنا باشد زیرا که تابلوسازی خود امری تبلیغاتی محصوب می شود و زیرمجموعه ای از صنعت تبلیغات است.ما علاوه بر ساخت تابلوهایی با کیفیت و بی نقص برای مشتریان ارزشمند خود همواره در هنگام خرید مشتری مشاوره هایی درزمینه  استفاده بهینه و حداکثری از تابلوتبلیغاتی  در امر بازاریابی و جذب مشتریان جدید به مشتریان خود ارائه می دهیم.