تلویزیون شهری

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

درباره تلویزیون شهری

 تلویزیون های شهری غول‌های تبليغاتی هستند که توسط شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ خصوصی و دولتی مورداستفاده قرار می‌گیرند. کاربرد تلويزیون شهری بیشتر در مکان‌های شلوغ و پر رفت‌وآمد است. تلویزیون‌های شهری به گونه بسیار تأثیرگذار بر مخاطب اثر می‌گذارند. رهگذران به‌صورت غیرارادی و ناخودآگاه به صفحه تلویزیون شهری خیره  می‌شوند. نصب تلویزیون‌های شهری بایستی با دریافت مجوز از مراکز مختلف صورت گیرد. استفاده از این روش تبليغاتی به دلیل هزینه بالا برای همه کسب‌وکارها مقدور نیست و تنها شرکت‌ها و سازمان خاصی قادر به انجام این‌گونه تبلیغات می‌باشند.

تلویزیون‌های شهری در انواع بسیار متنوع و مختلف تولید می‌شوند و فنّاوری‌های ساخت و طراحی این محصولات به لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مدام در حال رشد و تکامل است. یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تلویزیون شهری کیفیت تصاویر است. ارتقاء کیفیت تصاویر یکی از اولویت‌های مهم سازندگان تلویزیون‌های شهری است. مقاومت در برابر باد و باران و آفتاب و همچنین برخورد اجسام و صدمات جانبی از دیگر فاکتورهای مهمی هست که در تولید تلویزیون‌های شهری بایستی رعایت کرد. البته همه این تلویزیون‌ها در محیط باز استفاده نمی‌شوند و برخی از تلویزیون‌های شهری در محیط‌های بسته  مانند سمینارها و مراکز مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرند.

 

 

متأسفانه با افزایش قیمت دلار قیمت تلویزیون‌های شهری نیز در کشور ما رشد بسیار زیادی داشته است و بسیاری از کسانی که می‌توانستند مشتریان بالقوه این محصول باشند، در حال حاضر برای خرید این محصول مردد هستند. البته برای استفاده از تلویزیون‌های شهری راه دیگری نیز وجود دارد و آن اجاره این محصولات است. شرکت‌های زیادی من‌جمله شرکت مکاترونیک تلویزیون‌های شهری متعددی دارند که جهت اجاره در خدمت مشتریان عزیز قرار می‌دهند.

تلویزیون شهری در ویترین فروشگاه‌ها

یکی از کاربردهای جدید استفاده از تلویزیون شهری، استفاده در ویترین فروشگاه‌ها به‌جای مانکن و یا نمایش کالاها است. این تلویزیون‌ها که استند تلویزیون نیز نامیده می‌شوند به این صورت کار می‌کنند  که تصاویر ذخیره‌شده مانکن‌ها بالباس‌های مختلف در داخل فلش قرار می‌گیرد و همراه با افکت را پخش می‌کنند. و یا تصاویر کالاهای فروشگاه در تلویزیون نمایش داده می‌شود.

امروزه این روش تبلیغاتی در فروشگاه لوکس باب شده است. تلویزیون‌های شهری که جهت استفاده در ویترین فروشگاه‌ها  تولید می‌شوند بسیار سبک هستند و به‌راحتی قابل‌جابه‌جایی می‌باشند. اغلب این تلویزیون‌ها قابلیت پخش برنامه‌های تلویزیونی را نیز دارند و ضد آفتاب می‌باشند.

معمولاً چه شرکت‌ها و ارگان‌هایی از تلویزیون‌های شهری استفاده می‌کنند؟

تلویزیون شهری به لحاظ کیفیت و قیمت بالا جزو تابلوهای تبلیغاتی لوکس به شمار می‌رود. این تابلوها باقیمت و کیفیت بالا شناخته می‌شوند. اکثر استفاده‌کنندگان تلویزیون‌های شهری سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی نظیر شهرداری‌ها، بیمارستان‌ها  و ... می‌باشند. شرکت‌های خصوصی بزرگ نیز از دیگر مشتریان تلویزیون‌های شهری هستند. استفاده از تلویزیون‌های شهری کوچک‌تر به لحاظ قیمت پایین‌تر بیش‌تر مورد استقبال شرکت‌ها و مشتریان قرار می‌گیرد.

 


مقالات و مطالب تابلوسازی