تاثیر بیلبوردهای دیجیتال و سایر بیلبوردها بر محیط زیست

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

خوب و بد صفحه‌نمایش‌های LED

بحث‌های زیادی در مورد اینکه آیا تابلوهای LED بیش از سایر بیلبوردها بر محیط تأثیر منفی می‌گذارد یا نه وجود دارد و مطالعات مداومی در این زمینه انجام می شود. موادی که صفحه‌های LED از آن ساخته‌شده‌اند می‌توانند پس از پایان عمر بیلبورد به زباله‌های الکترونیکی تبدیل شوند. همچنین واضح است که این دستگاه به دلیل نورپردازی، انرژی زیادی مصرف می‌کند. آقای گریگوری یانگ، طراح معماری و برنامه‌ریز شهری در فیلادلفیا و نویسنده کتاب Driven to Distraction خطر بیلبوردهای دیجیتالی را بررسی می‌کند. ایشان می گویند که یک بیلبورد دیجیتال ممکن است تا 30 برابر انرژی مصرفی یک‌خانه متوسط ​​آمریکایی مصرف کند. او اشاره می‌کند که بیلبوردهای سنتی و ثابت ممکن است فقط توسط چند لامپ در طول شب روشن شوند، درحالی‌که تابلوهای دیجیتال از هزاران LED تشکیل‌شده است که باعث مصرف انرژی بالایی می شوند. یانگ در گزارش می‌گوید که "مصرف بیشتر برق، افزایش آلودگی نوری و مسائل مربوط به قابلیت بازیافت باید ما را وادار به مکث کند و محبوبیت روزافزون تابلوهای دیجیتال را زیر سؤال ببرد".

در مقاله‌ای دیگر برخلاف استدلال مطرح‌شده توسط یانگ، مقاله‌ای توسط Now Signage اشاره می‌کند که تابلوهای دیجیتال با پیشرفت روزافزون، می‌توانند تأثیرات محیط زیستی را به حداقل برسانند. با پیشرفت تکنولوژی در بیلبوردهای دیجیتال، صفحه‌نمایش‌های LED کارآمدی وجود دارند که به‌عنوان جایگزینی سازگار با محیط‌زیست برای گزینه LCD به بازار عرضه می‌شوند. نمایشگرهای گفته‌شده برق کمتری مصرف می‌کنند و عمر طولانی‌تری دارند، که طول عمر بالاتر و قابلیت بازیافت بهتری دارند. امروزه، برخی از تابلوهای LED دارای کنترل خودکار روشنایی هستند که با توجه به سطح نور محیط اطراف ، روشنایی را یکنواخت می‌کند. این باعث صرفه‌جویی در انرژی می‌شود و طول عمر صفحه‌نمایش را طولانی‌تر نگه می‌دارد.

تابلوهای دیجیتال در مقابل بیلبوردهای کاغذی

 تفاوت اصلی بین بیلبوردهای استاتیک مبتنی بر کاغذ و فلکسی و بیلبوردهای دیجیتالی این است که تابلوهای دیجیتال توانایی تغییر تصاویر و نمایش کلیپ های تصویری را دارد اما برای این کار نیز به نورپردازی با عملکرد بالا نیاز دارد. تفاوت دیگر بین بیلبوردهای دیجیتال و کاغذی، ازنظر محیطی، این است که تابلوهای دیجیتال به یک سیستم خنک‌کننده نیاز دارند، زیرا چراغ‌های LED در دماهای بالا عملکرد ضعیفی دارند. این عملکرد اضافه‌شده بدون شک از منابع انرژی بیشتری استفاده می‌کند. بحثی وجود دارد که بیلبوردهای دیجیتالی آلودگی نوری را افزایش می‌دهند و به‌طور بالقوه با مشکلات وخیم بازیافت مواجه می‌شوند، این مورد در مورد بیلبوردهای کاغذی صدق نمی‌کند.

بیلبوردهای کاغذی راهی برای ترویج پیام‌های سازگاربامحیط‌زیست در فضای باز هستند. استفاده آن‌ها از وینیل های چسب مبتنی بر آب و کاغذ 100٪ قابل بازیافت آن را کاهش داده و درعین‌حال ردپای کربن آن‌ها را کاهش می‌دهد. آن‌ها همچنین از جوهرهای مبتنی بر آب برای ماشین‌های چاپ خود استفاده می‌کنند که جایگزینی پایدار برای تکنیک‌های چاپ برای تبلیغات است. اما، چه تعداد از ارائه‌دهندگان بیلبورد خارج از خانه از این روش‌های پایدار پیروی می‌کنند؟

 به‌عنوان یک ادعای متقابل برخی ادعا می کنند که بیلبوردهای دیجیتالی جایگزین سبزتری برای تبلیغات بیلبورد کاغذی هستند. آن‌ها پیشنهاد می‌کنند که اگر بعد از انجام کار چاپ کاغذ، اشتباهاتی در تبلیغات مشاهده شود، تمام آن کاغذ دور ریخته می‌شود، و هدر می‌رود. تابلوهای دیجیتال اجازه می‌دهد تا بدون آسیب رساندن به محیط، تغییرات ایجاد شود، زیرا می‌توان محتوا را به میل آزادانه تبلیغ‌کننده/مشتری ویرایش کرد. ماندگاری بیلبوردهای کاغذی بسیار کوتاه‌تر از بیلبوردهای دیجیتالی است .یک مثال در دنیای واقعی از تغییر منو در یک رستوران که دارای مواد غذایی اضافی است می باشد. در صورتی عدم استفاده از تابلو دیجیتال منو، آن‌ها باید فرمت منوی خود را تغییر دهند و درنتیجه کاغذ زیادی را از دست بدهند. همچنین طرفداران تابلوهای دیجیتال می‌گویند که کامیون‌های بازیافتی که مسئول حمل‌ونقل کاغذ هستند انرژی مصرف می‌کنند و محیط‌زیست را آلوده می‌کنند. استفاده بیش‌ازحد از کاغذ باعث ضایعات محیطی و مصرف بیش‌ازحد غیرضروری مواد می‌شود. علاوه بر این، مواد شیمیایی، جوهرها، حلال‌ها و چسب‌های روی بیلبوردهای کاغذی به انتشار گازهای گلخانه‌ای در حین تجزیه دفن زباله کمک می‌کنند. گاز متان در مراحل پایانی چرخه عمر کاغذ به محیط‌زیست آزاد می‌شود. درنهایت طرفداران تابلوهای دیجیتالی ادعا می‌کنند که سرمایه‌گذاری‌های آینده در ساینیج دیجیتال یک تصمیم سازگار با محیط‌زیست خواهد بود.

سایر اثرات بیلبوردها بر محیط‌زیست

به دور از تمرکز اصلی بیلبوردهای دیجیتالی که بر طبیعت تأثیر می‌گذارند، بیلبوردها به‌طورکلی به استدلال‌های منطقی دیگری که فعالان محیط‌زیست ممکن است در مورد تأثیر آن‌ها بر سیاره ما داشته باشند کمک می‌کند. یک انتقاد آشنا در مورد بیلبوردها این است که آن‌ها چشم‌نواز هستند. برخی ممکن است بگویند موقعیت طبیعی زمین را از بین می‌برند، و ظاهر نمای طبیعی زمین و جاده‌ها را به هم می‌زنند. یکی دیگر از انتقادات به بیلبورده که این انتقاد به‌طور خاص به بیلبوردهای کاغذی مربوط می‌شود، این است که آن‌ها باعث تخریب محیط‌زیست می‌شوند. بیلبوردهای سنتی کنار جاده با تخته‌های چوبی بلند ساخته می‌شوند. درنهایت، اگر بیلبوردها در مناطقی قرار گیرند که زندگی گیاهان را حذف کرده‌اند تا جایی برای تبلیغات ایجاد شود، می‌توانند برای طبیعت مخرب تلقی شوند. به‌این‌ترتیب می‌توان بیلبوردها را به دلیل تأثیرات بلندمدتشان موردانتقاد قرارداد.

پس از بررسی مزایا و معایب بیلبوردهای دیجیتال و تأثیرات طولانی‌مدت آن‌ها بر محیط‌زیست، نمی‌توان با قاطعیت گفت که بیلبوردهای دیجیتالی تأثیر مخرب‌تری بر محیط‌زیست دارند یا بیلبوردهای کاغذی؟ هیچ پاسخ نهایی در مورد اینکه آیا بیلبوردهای دیجیتال باقدرت تبلیغاتی خود به ما کمک می‌کنند یا به ما آسیب می‌رسانند، وجود ندارد. با این اوصاف، آن‌ها کاملاً به آلودگی نوری کمک می‌کنند که بیلبوردهای کاغذی این نوع آلودگی را تولید نمی‌کنند. اما درعین‌حال، آن‌ها می‌توانند تغییرات پیام را بپذیرند و تبلیغات را تغییر دهند، کاری که تابلوهای کاغذی نمی‌توانند انجام دهند. درنهایت می‌توانیم بگوییم که بیلبوردهای دیجیتال بهترین دوست زمین نیستند، اما دشمن شماره 1 زمین نیز نیستند.

 

لینک منبع:https://movia.media/moving-billboard-blog/are-digital-billboards-bad-for-the-environment/


مقالات و مطالب تابلوسازی

خبرنامه

با تابلوسازی مکاترونیک همراه باشید.

در صنعت تابلوسازی علاوه براینکه شرکت تابلوساز باید بهترین محصولات را از لحاظ کیفیت و کارایی تولید کند باید به صورت پایه ای با اصول و روش های بازاریابی آشنا باشد زیرا که تابلوسازی خود امری تبلیغاتی محصوب می شود و زیرمجموعه ای از صنعت تبلیغات است.ما علاوه بر ساخت تابلوهایی با کیفیت و بی نقص برای مشتریان ارزشمند خود همواره در هنگام خرید مشتری مشاوره هایی درزمینه  استفاده بهینه و حداکثری از تابلوتبلیغاتی  در امر بازاریابی و جذب مشتریان جدید به مشتریان خود ارائه می دهیم.