تعمیر و نگهداری تابلو حروف برجسته

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

اگر تعمیر و نگهداری تابلوهای حروف برجسته را انجام ندهید، ممکن است درگیر برخی مسائل رایج دچار مشکل شوند و کارایی خود را از دست بدهند. در اینجا ما درباره دو نوع حروف چلنیوم و حروف ال ای دی صحبت می‌کنیم. بیشترین موارد خرابی در حروف چلنیوم و حروف ال ای دی به شرح زیر می‌باشند.

-پنل ها ها یا شیشه‌های شکسته شوید همچنین مواردی مانند خرابکاری یا آب‌وهوای بد می‌توانند باعث شوند که عناصر حروف چلنیوم شکننده شده، ترک بخورند یا شکسته شوند و جذابیت زیبایی‌شناختی را از بین ببرند. اگرچه حروف چلنیوم زمانی که به‌درستی ساخته شوند انعطاف‌پذیر هستند، اما در برابر آسیب ضربه شکست‌ناپذیر نیستند.

 -برق: بیشتر تابلوهای نورانی به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که در یک‌زمان مشخص روشن شوند یا در تمام طول روز کار کنند. اگر متوجه شدید که عناصر روشنایی هنگام روشن کردن آن‌ها در حال تکان خوردن یا جرقه زدن یا ترقه زدن هستند، این نشانه مطمئنی است که چیزی اشتباه است.

 ساختاری: قرار گرفتن در معرض عناصر ممکن است منجر به تشکیل زنگ‌زدگی در هرجایی که درزها جوش داده‌شده است، شود. ممکن است آب و آفات وارد محفظه چراغ‌ها شوند. این می‌تواند باعث ازهم‌پاشیدگی علائم حروف چلنیوم شود.

 افت کیفیت رنگ: آفتاب، باد، باران و خرابکاری مداوم می‌تواند باعث شود که صفحه اکریلیک حروف چلنیوم رنگ خود را از دست بدهد.

 عیب‌یابی تابلو حروف برجسته:

چند کار هست که قبل از برداشتن تلفن باید انجام دهید تا باکسی برای تعمیر تابلو تماس بگیرید. ابتدا باید مشخص کنید که مشکل دقیقاً چیست؛ البته اگر توانایی‌های فنی لازم رادارید! در اینجا چند نکته برای کمک به شما برای عیب‌یابی وجود دارد که در زیر ذکر می‌کنیم:

√ترانسفورماتور را بررسی کنید یکی از مظنونین معمولی مشکلات مربوط به تابلو چلنیوم (در تابلوهای چلنیوم دارای روشنایی)، ترانسفورماتور است.

 اغلب، اجزای کنترلی باگذشت زمان شروع به خوردگی می‌کنند - زمانی که تابلو 24 ساعته و 7 روز هفته کار می‌کند، بالطبع برخی قطعات برقی به‌مرور مشکل پیدا می‌کنند. علاوه بر این، ترانسفورماتورها ممکن است در اثر بارگذاری کم و اضافه‌بار آسیب ببینند، بنابراین باید تعادل را پیدا کنید. اطمینان حاصل کنید که با تکنسین در مورد نیازهای خود صحبت کرده‌اید، بنابراین آن‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا بهترین ترانسفورماتور را پیدا کنید که می‌تواند نیازهای وات را برآورده کند. در غیر این صورت، در آینده باید با تعمیرات مشابه دست‌وپنجه نرم کنید.

 نوارهای نور در داخل حرف کانال توسط چیزی به نام درایور کنترل می‌شود - مانند آنچه در رایانه یا تلفن شما وجود دارد. درایورها به‌گونه‌ای ساخته‌شده‌اند که مقدار وات از پیش تعیین‌شده‌ای را مدیریت کنند. اکثر طراحان از درایورهایی استفاده می‌کنند که برای روشنایی LED به 60 وات نیاز دارند. هرگز نور LED خود را بیش از 80 درصد بارگذاری نکنید. به‌عبارت‌دیگر، علامت شما باید در هرلحظه فقط حدود 48 درصد انرژی وارد آن شود. اگر وات را تست کردید و متوجه شدید که علائم خود را کم یا زیاد کرده‌اید، از تکنسین بخواهید اندازه درایو را بررسی کند و آزمایش بار را انجام دهد. این‌یک اشتباه رایج است، اما خوشبختانه، یک اشتباه قابل‌رفع است. دیمر وجود دارد؟

برخی از حروف کانال LED دارای دیمرهای نصب‌شده برای کنترل عناصر روشنایی هستند. اگرچه دیمرها می‌توانند برای صرفه‌جویی در انرژی مفید باشند، اما گاهی اوقات باعث سوسوزدن می‌شوند. این به دلیل قطع شدن منبع برق است. اگر نمی‌توانید آن را بفهمید با یک متخصص تماس بگیرید گاهی اوقات، مشکلی که با علامت نامه کانال خوددارید، آشکارا واضح نیست. بسته به نوع نصب، نور - ال ای دی یا نئون - و مدار یا زمین، ممکن است مشکل برای همه به‌جز چشم حرفه‌ای‌ها پنهان بماند. هنگامی‌که این اتفاق می‌افتد، یا زمانی که مطمئن نیستید، مطمئن شوید که با شرکتی که تعمیر می‌کند تماس بگیرید. آن‌ها می‌توانند مواردی مانند اتصالات الکتریکی، زمین، مدارها و مواد را بررسی کنند تا مطمئن شوند همه‌چیز درست است

تابلوهای حروف ال ای دی و  تابلو چلنیوم را می‌توان به شکوه قبلی خود بازگرداند. اگر علائم شما ترک‌خورده، تغییر رنگ داده‌اند، یا چراغ‌ها به‌درستی کار نمی‌کنند، منتظر ناپدید شدن مشکل نباشید. آن نقاط مشکل را توسط یک متخصص برطرف کنید. تابلوسازی مکاترونیک سالهاست که درزمینهٔ تعمیر تابلوهای حروف برجسته چلنیوم و ال ای دی فعالیت دارد.

منبع : وب سایت https://tuppsigns.com


مقالات و مطالب تابلوسازی

خبرنامه

با تابلوسازی مکاترونیک همراه باشید.

در صنعت تابلوسازی علاوه براینکه شرکت تابلوساز باید بهترین محصولات را از لحاظ کیفیت و کارایی تولید کند باید به صورت پایه ای با اصول و روش های بازاریابی آشنا باشد زیرا که تابلوسازی خود امری تبلیغاتی محصوب می شود و زیرمجموعه ای از صنعت تبلیغات است.ما علاوه بر ساخت تابلوهایی با کیفیت و بی نقص برای مشتریان ارزشمند خود همواره در هنگام خرید مشتری مشاوره هایی درزمینه  استفاده بهینه و حداکثری از تابلوتبلیغاتی  در امر بازاریابی و جذب مشتریان جدید به مشتریان خود ارائه می دهیم.