در برندسازی و تبلیغات از چه رنگ هایی استفاده کنیم؟

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

برندسازی یک بازی تمام‌عیار است که حول محور انتقال پیام، ایجاد تجربه و ایجاد رابطه با مخاطبان ساخته‌شده است. شخصیت برند توسط عوامل مختلفی درک می‌شود - و من می‌گویم درک می‌شود زیرا جلوه‌های بصری بیش از همیشه مهم هستند. ترکیب رنگ‌هایی که برند شما را می‌پوشاند نقش مهمی در حمایت از شخصیتی که شما می‌خواهید به تصویر بکشید، ایفا می‌کند. مبانی روانشناسی رنگ می‌تواند به شما در دستیابی به اهداف عالی در تبلیغات کمک کند.

 ترکیب رنگ برای طراحی بنر قبل از شروع: به خاطر داشته باشید که حتی اگر رنگ‌ها نقش تأثیرگذاری دارند، باید با زمینه، محصول و پیامی که توسط برند شما ارائه می‌شود، هماهنگ شوند. رنگ انتخاب‌شده شما بایستی بر محصول تأکید پ کند، نه با آن مبارزه کند.

در ادامه 10 رنگ اصلی در تبلیغات را نام‌برده و از دو منظر آن‌ها را بررسی می‌کنیم.1 تأثیر این رنگ‌ها به‌تنهایی و 2 تأثیر و چگونگی استفاده از این رنگ‌ها در کنار هم.

1-زرد: اگرچه رنگ زرد با خوش‌بینی، انرژی و نور خورشید همراه است، اما رنگی غنی است که یادآور طلا و گنجینه است. بااین‌حال، رنگ زرد بیش‌ازحد می‌تواند خطرناک باشد، زیرا می‌تواند چشم مخاطب را تحریک کند، بنابراین توصیه می‌شود از آن در دوز متوسط ​​استفاده شود.

Branding in Banner Advertising Yellow NG 600x251

زرد به سفری برای کشف گنج‌ها و ماجراجویی دعوت می‌کند

- ترکیب رنگ زرد: زرد به‌تنهایی یکرنگ بسیار قدرتمند است و باید آن را با مشکی یا آبی متعادل کنید. از رنگ زرد برای صنایعی مانند مسافرت، کاوش در جهان و صنعتی استفاده کنید که هدف آن این است که مشتریان در تصمیمات خرید خود سریع عمل کنند.

2-نارنجی: رنگ نارنجی ازآنجایی‌که از میان جمعیت خارج می‌شود و مخاطبان را به خلاقیت، دوستانه و مشتاق دعوت می‌کند، میل به جوان شدن دوباره و لذت بردن از جوانی را بیدار می‌کند. بسته به هدف، دوز نارنجی به‌صورت زیر استفاده می‌شود: به‌تنهایی روی یک بنر کامل برای جلب‌توجه ذهن جوان و در کنار سیاه، خاکستری یا سفید برای اهداف متعادل‌کننده و برجسته. می‌توانید ببینید که بسته به مخاطب، پیام و برند، شرکت‌هایی مانند فانتا و هارلی دیویدسون چگونه از رنگ نارنجی هم در لوگو و هم در تبلیغات بنری خود استفاده می‌کنند

ترکیب رنگ نارنجی نکته خوراکی: از رنگ نارنجی برای برندهایی استفاده کنید که شخصیت خریدار آن‌ها همیشه جوان است و می‌خواهند در میان جمع دیده شوند.

3-قرمز: قرمز درباره همه‌چیز است. اشتیاق، سرعت، عشق و آتش. این رنگ فعال، محرک، پرشور و قدرتمند است و این رنگی است که احساسات قدرتمندی را بیدار می‌کند. تغییر می‌کند زیرا فقط مربوط به رنگ نیست - زمینه در اینجا بسیار مهم است.

ترکیبی عالی در طراحی - قرمز و سفید، همراه با یک پیام تحریک‌آمیز، مانند تبلیغات برای روز ولنتاین می‌تواند بسیار قدرتمند و تأثیرگذار باشد

از رنگ قرمز برای برندی استفاده کنید که حس فوریت را القا می‌کند و باعث می‌شود قلب شما خون بیشتری پمپاژ کند - در صنایعی مانند صنایع غذایی، خرده‌فروشی و سرگرمی.

4- بنفش‌رنگ سلطنتی، تجمل، خرد، که همچنین الهام‌بخش جاه‌طلبی، خلاقیت و جادو است، این حس را ایجاد می‌کند که "هر چیزی ممکن است". هر اولین برخورد با یک برند، که پالت رنگ خود را بارنگ بنفش ایجاد کرده و همچنین آن را به تبلیغات بنری خود تبدیل می‌کند، اساساً مشتریان را به کشف چیزهای خارق‌العاده در دنیای معمولی و "بیشتر بودن" دعوت می‌کند. بنفش پررنگ است و «غیرممکن» را به «من ممکن است» تبدیل می‌کند، بنابراین شخصیت برند در پس چنین رنگی باید به همان اندازه با مجلل، عظمت و رهبری مرتبط باشد. از سوی دیگر، بنفش همیشه رنگ حق امتیاز بوده است که تجسم اعتماد و نفوذ آزمایش‌شده است.

یکی از شرکت‌هایی که کارت خود را به‌خوبی بارنگ بنفش بازی می‌کند، FedEx است که چیزی متفاوت از خدمات حمل‌ونقل را در خدمات خود آورده است. لفاظی آن‌ها در تبلیغات بنری از کشف داستان‌های بلندپروازانِ الهام‌بخش گرفته تا آگاهی از برند در مورد تخصص، افتخار، فداکاری و تلاش شرکت در کارشان است. همه آن‌ها، بله، درست است - با بنفش تثبیت‌شده افتخاری تکمیل‌شده است: ترکیب رنگ بنفش نکته قابل‌خوردن: بنفش برای برندهایی است که می‌خواهند اعتماد و اعتبار را القا کنند - صنعت محصولات کودک، شرکت‌هایی که محصولاتشان بر کل خانواده به‌عنوان مخاطبانشان تمرکز می‌کند و آن‌هایی که مسئولیت ارائه خدمات استثنایی را بر عهده می‌گیرند.

5-صورتی: بسته به‌شدت سایه استفاده‌شده، صورتی هم تأثیرگذار و هم مراقبت‌کننده است. هنگامی‌که یک برند سایه‌های صورتی پر جنب‌وجوش را انتخاب می‌کند، به‌طور خودکار انرژی جوانی را به ارمغان می‌آورد و برجسته می‌شود. ترکیب رنگ صورتی سایه‌های صورتی کم‌رنگ‌تر و غبارآلود پیامی دخترانه تا احساسی دارند و معمولاً توسط برندهایی استفاده می‌شود که زنان و دختران را به‌عنوان مخاطب اصلی خوددارند. ویکتوریا سیکرت به دلیل جذابیت برند خود شناخته‌شده است، و زمانی که این برند تصمیم گرفت توجه خود را به مشتریان در حال رشد خود، دختران نوجوان معطوف کند، VS Pink را ایجاد کردند.

ترکیب رنگ صورتی: صورتی کم‌رنگ برای شرکت‌هایی که شخصیت خریدار آن‌ها دختران کوچک و نوجوان هستند، رنگ مناسبی است، درحالی‌که صورتی پررنگ برای برندهایی که از الگوی خارج از الگو و درعین‌حال دلسوز و عاقل هستند، رنگی مادرانه و جسورانه است.

6- قهوه‌ای: قهوه‌ای طبیعت مادر است، آرامش، تجمل و سنتی که ثبات را در طول دهه‌ها و صدها سال حتی ثابت کرده است. پیوند بین رنگ قهوه‌ای ممکن است به شخصیت برند آسیب برساند، اما همچنین نام تجاری را به‌عنوان یک نام شناخته‌شده نشان می‌دهد که تخصص خود را در تاریخ طولانی دارد. خاکی، ساده و صادقانه، اما همچنین کلاسیک، واقعی و به‌سختی تکرار می‌شود، برندی که رنگ قهوه‌ای را دربرمی گیرد، یک تاریخ ثابت‌شده از سنت است. اما برای بازی در کارت نوآوری، برندهای معتبر، تفاوت‌های ظریف رنگ قهوه‌ای را باهم ترکیب می‌کنند

 ترکیب رنگ قهوه‌ای: از رنگ قهوه‌ای در برندهایی استفاده کنید که بر تاریخچه غنی خود در صنعت تمرکز دارند: مد، خرده‌فروشی و خدماتی که هم خدمات لوکس و هم خدماتی را به ارمغان می‌آورند.

7- سبز: رنگی که ازنظر احساسی نشان‌دهنده رشد، تولد دوباره، و طبیعت، شکوفایی و فراوانی است. سبز صلح‌آمیز، و آرام است و سایه‌های عمیق‌تر آن می‌تواند نشان‌دهنده ثروت و تجمل باشد. این‌یک رنگ پیچیده است که هم احساس امنیت و هم جذابیت را ارائه می‌دهد. اما مهم‌تر از همه، رنگ سبز برای برندهایی که محصولات تازه و طبیعی تولید می‌کنند - چه محصولات زیستی و چه در صنایع غذایی، ضروری است.

ترکیب رنگ سبز: سبز برای شرکت‌های زیستی، سالم و مرتبط با محیط‌زیست است - حس تازه‌ای از یک زندگی جدید را به ارمغان می‌آورد.

8. آبی: آبی در مناطق وسیعی استفاده می‌شود و رنگ قابل‌اعتماد است. احساس قدرت، آرامش و اطمینان می‌دهد. برای اثبات ثبات شخصیت یک برند، آبی عمیق و جدی درزمینهٔ هایی مانند فناوری سامسونگ، IBM، SAP، Dell یا HP استفاده می‌شود. در مهندسی – جنرال الکتریک و فورد؛ برای بانکداری و بخش‌های مرتبط، PayPall، American Express، Chase و City Bank، و حتی مارک‌های رسانه‌های اجتماعی مانند Facebook، LinkedIn، Twitter آبی را پیدا می‌کنیم.

ترکیب رنگ با آبی: آبی برای فناوری، بانکداری، فناوری اطلاعات، شبکه‌های آنلاین رسانه‌های اجتماعی و شرکت‌هایی است که می‌خواهند اعتماد و قابل‌اعتماد بودن را القا کنند.

9-مشکی: ازنظر فنی، سیاه یکرنگ نیست، زیرا عدم وجود رنگ است. اما بسیاری از برندها در برندسازی خود از ترکیب رنگ مشکی یا لوگوی ساده مشکی ساده استفاده می‌کنند. مشکی می‌تواند به‌تنهایی بایستد زیرا جسور، قدرتمند، مطمئن و پیچیده است که با رمز و راز، قدرت، اعتبار و رسمی ترکیب‌شده است. یکی از خواندنی‌ترین ترکیب‌ها: سیاه‌وسفید. یکی از قدرتمندترین - سیاه و زرد. برندی که از رنگ سیاه در استراتژی برندینگ خود و همچنین تبلیغات بنری خود استفاده می‌کند، به‌طور خودکار ظرافت، تجمل و کیفیت بالای برند خود را منتقل می‌کند.

ترکیب رنگ مشکی: شرکت‌هایی که حس مردانگی و قدرت را ارائه می‌دهند از رنگ‌های مشکی در تبلیغات استفاده می‌کنند - صنعت خودرو، فناوری، صنایع روزنامه و روزنامه‌نگاری و شرکت‌های ورزشی.

10-سفید برای متعادل کردن رنگ سفید، که درواقع ترکیبی از تمام‌رنگ‌های طیف است، باید تعادلی برای آن پیدا کرد. سفید نمی‌تواند به‌تنهایی بایستد و بنابراین معمولاً رنگ دیگری به آن کمک می‌کند. هدف سادگی و خلوص برای مشتریان و مخاطبانی است که از قبل مشتریان وفادار خود را در خانه‌دارند. اما این مانعی برای انتخاب رنگ روشن در استراتژی برندسازی و تبلیغاتی شما نمی‌کند. چرا؟ زیرا رنگ سفید بلافاصله چشم را جلب می‌کند.

 ترکیب رنگ برای بنرها: سفید را می‌توان در صنعت مراقبت‌های بهداشتی، صنعت داروهای پزشکی و مارک‌هایی که به دلیل سادگی قدرتمند هستند - IT و فناوری استفاده کرد.

 نتیجه

 مسیر تسلط بر تبلیغات راهی است که چیزهای زیادی به شما می‌آموزد و بیشتر درس‌هایی را که از همسویی محصول، برندسازی و استراتژی‌های تبلیغاتی می‌دانید، می‌آموزید. هنگام ایجاد یک پیام جهانی در مورد محصولات خود چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد، بااین‌وجود نحوه استفاده از رنگ در تبلیغات به شما کمک می‌کند تا در مورد آن اعتبار کسب کنید. استفاده از ابزار طراحی گرافیک آنلاین می‌تواند کمک بزرگی باشد. این دنیایی پر از پیام‌های بصری است، جایی که 70٪ از تمام گیرنده‌های حسی ما در چشمان ما هستند. بنابراین بهترین استفاده را از رنگی داشته باشید که بهترین نمایشگر شما باشد و نتایجی را که در نظر دارید به ارمغان بیاورد.

 

 


مقالات و مطالب تابلوسازی

خبرنامه

با تابلوسازی مکاترونیک همراه باشید.

در صنعت تابلوسازی علاوه براینکه شرکت تابلوساز باید بهترین محصولات را از لحاظ کیفیت و کارایی تولید کند باید به صورت پایه ای با اصول و روش های بازاریابی آشنا باشد زیرا که تابلوسازی خود امری تبلیغاتی محصوب می شود و زیرمجموعه ای از صنعت تبلیغات است.ما علاوه بر ساخت تابلوهایی با کیفیت و بی نقص برای مشتریان ارزشمند خود همواره در هنگام خرید مشتری مشاوره هایی درزمینه  استفاده بهینه و حداکثری از تابلوتبلیغاتی  در امر بازاریابی و جذب مشتریان جدید به مشتریان خود ارائه می دهیم.