نحوه انتخاب بهترین وضوح برای بیلبوردهای بزرگراه

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

بیلبوردهای بزرگراهی می‌توانند یکی از مؤثرترین شکل‌های تبلیغاتی باشند. همه یک بیلبورد بزرگراه را دیده‌اند. مردم به پنجره‌های ماشین خود نگاه می‌کنند و پیام‌های تابلوها را به‌صورت روزانه دریافت می‌کنند. در بسیاری از بزرگراه‌های پرترافیک، تابلوهای تبلیغاتی اجتناب‌ناپذیر هستند. دقیقاً به همین دلیل است که بیلبوردهای بزرگراهی کار می‌کنند. آن‌ها پیام شمارا روی یک بوم پررنگ بزرگ ارائه می‌دهند. شرکت‌هایی که امیدوارند در مقیاس بزرگ در معرض دید قرار بگیرند، نیازی به نگاهی فراتر از بیلبوردهای بزرگراهی ندارند. شما دقیقاً می‌دانید که مخاطب قرار است کجا باشد و نمی‌تواند تبلیغات شمارا از دست بدهد.

بهترین وضوح برای بیلبوردهای بزرگراه: در طول سال‌ها، بازاریابی دیجیتال به بخشی جدایی‌ناپذیر از هر کمپین تبلیغاتی مؤثر و فعال تبدیل‌شده است. روندهای بازاریابی دیجیتال به‌آرامی بر کل صنعت بازاریابی غالب می‌شود. آن‌ها می‌خواهند از روش‌های سنتی تبلیغات ثابت و ایستا پیشی بگیرند. موفقیت بازاریابی دیجیتال عمدتاً به توانایی آن در جذب مشتریان بالقوه و حفظ توجه آن‌ها بستگی دارد. شکی نیست که تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ هم تبلیغات در فضای باز و هم در فضای داخلی را به سطح اساسی جدیدی رسانده است. در میان نمایشگرهای LED مختلف در فضای باز، ما معتقدیم که بیلبورد دیجیتال بهترین نتایج را ارائه می‌دهد. بااین‌حال، انتخاب بهترین وضوح برای بیلبوردهای بزرگراهی مستلزم در نظر گرفتن چندین فاکتور ازجمله فاصله پیکسل، اندازه بیلبورد، حداقل فاصله دید و غیره است. انتخاب رزولوشن اشتباه برای بیلبوردهای دیجیتالی شما نتایج مطلوبی را به همراه نخواهد داشت. برعکس، تأثیر بدی بر مخاطب خواهد گذاشت.

high way billboards

 بیلبوردهای LED می‌توانند توجه مصرف‌کنندگان بالقوه را به شیوه‌ای مؤثر و کارآمد در مقایسه با بیلبوردهای استاتیک سنتی جلب کنند. بیلبوردهای دیجیتالی که امروزه می‌بینیم بسیار متفاوت از اجداد خود هستند. بیلبوردهای اولیه 100% LED یا کاملاً دیجیتالی نبودند، برعکس، تصاویر ثابت با پیام‌های دیجیتال بودند. آن‌ها ترکیبی با نسبت 1/3 یا 2/3 بین فرمت سنتی و فرمت دیجیتال بودند. علاوه بر این، وضوح و کیفیت پیکسل بسیار پایین بود. بیلبوردهای فول ال‌ای‌دی بسیار گران بودند، بنابراین خریداران نمی‌توانستند هزینه را توجیه کنند. بیلبورد led ایده استفاده از دیجیتال ساینیج برای بازار جدید بود، بنابراین نوید نتایج اثربخشی را می‌داد.

 علاوه بر این، پیشرفت در فناوری منجر به بیلبوردهای دیجیتال بهتر و پیشرفته‌تر شد. بیلبوردهای دیجیتالی که امروزه می‌بینیم کیفیت عالی دارند، قابل‌برنامه‌ریزی هستند و هزینه کمتری دارند. این بیلبوردها نوید نتایج را می‌دهند و نقش مهمی در بهبود آگاهی از برند و ارتقای تصویر شرکت دارند. بهترین وضوح را برای بیلبوردهای بزرگراه انتخاب کنید

همان‌طور که در بالا ذکر کردیم، برای مؤثر بودن یک بیلبورد دیجیتال، مهم است که بیلبورد قابل‌مشاهده و خوانایی برای مصرف‌کنندگان بالقوه باشد. سؤال مهم در اینجا این است که چگونه می‌توان وضوح و دید را به دست آورد. پاسخ ساده است؛ بهترین وضوح را برای بیلبوردهای بزرگراه خود انتخاب کنید. رزولوشن نقش مهمی در تعریف کیفیت تابلوهای LED دارد.

برای درک مفهوم رزولوشن و تأثیر آن بر کیفیت بیلبورد LED باید هر موردی در مورد رزولوشن را درک کنید.

-Pixel Pitch چیست؟ صفحه‌نمایش LED دیودهای ساطع کننده نور، از دسته‌هایی از دیودها یا پیکسل‌ها تشکیل‌شده است. فاصله از مرکز یک پیکسل تا مرکز پیکسل دیگر است. هنگام تصمیم‌گیری برای بهترین وضوح برای بیلبوردهای بزرگراه، گام پیکسل نقش مهمی ایفا می‌کند. فقط گام پیکسلی مناسب می‌تواند تأثیر بگذارد. یک گام کوچک منجر به‌وضوح بالاتر ترجمه می‌شود. برای وضوح بالاتر، باید زیروبمی کوچکی داشته باشید. یک گام کوچک اجازه می‌دهد تا LED های بیشتری روی نمایشگر قرار گیرند، بنابراین تصاویر واضح‌تر و واضح‌تر ارائه می‌شود.

 اگر ساینیج دیجیتال شما در نزدیکی مخاطب قرار دارد، باید یک پیکسل کوچک داشته باشید. در فاصله کم، اگر تصویر واضح نباشد، مخاطب می‌تواند فاصله بین هر پیکسل را ببیند.

 -حداکثر و حداقل فاصله دید:: حداکثر و حداقل فاصله دید دو عامل اصلی هستند که بر اندازه و فاصله پیکسلی بیلبورد تأثیر می‌گذارند. شما باید تعریف حداکثر فاصله دید همراه با حداقل فاصله دید را درک کنید. حداکثر و حداقل فاصله مشاهده را تعریف کنید: برای اندازه‌گیری حداقل و حداکثر فاصله دید، دو ویژگی اساسی صفحه‌نمایش، ابعاد صفحه و گام پیکسل را در نظر بگیرید. برای محاسبه حداقل فاصله باید گام پیکسل را به متر تبدیل کنید. به‌عنوان‌مثال، اگر صفحه‌نمایش گام پیکسلی 10 میلی‌متری داشته باشد، حداقل فاصله مشاهده 10 متر خواهد بود. به همین ترتیب، برای گام پیکسلی 20 میلی‌متری، فاصله 20 متر خواهد بود. برای محاسبه حداکثر فاصله دید، باید ابعاد صفحه را بدانید. ابعاد را با 10 ضرب کنید، نتیجه را به متر و سپس به مترمربع صفحه تبدیل کنید. به‌عنوان‌مثال، 4 x 3 = 12 مربع. این اندازه صفحه به‌راحتی از فاصله 120 متری قابل‌مشاهده است. خوانایی و دیده شدن هنگام صحبت از حداکثر فاصله، ذکر مفاهیم خوانایی و دید مهم است. فاکتور خوانایی فاصله‌ای است که مخاطبان به‌وضوح می‌توانند پیام‌های نمایش داده‌شده در بیلبورد LED را بخوانند. از سوی دیگر، دید، فاصله درون تصویر نشان داده‌شده را شناسایی می‌کند تا توجه چشم انسان را به خود جلب کند.. دید بیلبوردهای دیجیتال معمولاً دو برابر ضریب خوانایی آن است. به‌عنوان‌مثال، اگر صفحه‌نمایشی 120 متر خوانایی داشته باشد، دید آن باید 240 متر باشد. اکنون‌که حداکثر و حداقل فاصله دید را درک می‌کنیم، باید به مفهوم صفحه‌نمایش‌هایی با اندازه یکسان و وضوح‌های متفاوت توجه کنیم

یک بیلبورد LED که وضوح بالاتری دارد، تصاویری باکیفیت بالا تولید می‌کند. اگر فاصله مشاهده کمتر باشد این تصاویر ایدئال هستند. بااین‌حال، در مورد علائم LED با وضوح پایین‌تر، کیفیت تصویر نیز پایین است. این نوع تابلوهای LED برای فاصله دید بیشتر مناسب است. توجه: گام پیکسل کوچک به معنای تعداد بیشتر LED در هر مترمربع و گام پیکسل بزرگ‌تر به معنای تعداد کمتر LED در هر مترمربع است. نمایشگر ال ای دی محل قرارگیری علائم LED نیز نقش مهمی ایفا می‌کند. در این مورد، بیلبوردها بسیار دور از مصرف‌کنندگان بالقوه هستند، بنابراین استفاده از پیکسل‌های کوچک‌تر تکنیک مؤثری نیست. بله، آن‌ها تصاویر واضح‌تری ارائه می‌دهند، اما در فاصله دید بیشتر، حتی پیکسل‌های بزرگ‌تر، صفحه‌نمایش مؤثر است. دلیل آن این است که؛ چشم انسان قادر به تشخیص جزئیات کوچک از فاصله دور نیست. به‌عنوان‌مثال، اگر بیلبورد حدود 300 متر از چشم انسان فاصله داشته باشد، در مقایسه با علائم LED در فاصله 30 متری از مخاطب، از پیکسل بالاتری استفاده می‌کنیم.

 -سطوح رنگ: سطوح رنگ برای نمایش یک تصویر با پتانسیل کامل آن ضروری است. فیلد تجسم LED از سه رنگ اصلی برای تولید رنگ‌های بیشتر استفاده می‌کند. سطح رنگ پیکسل با مقدار انرژی تأمین‌شده به دیودها تعریف می‌شود. اگر تعداد لمس بیشتری داشته باشند، کیفیت صفحه‌نمایش بهتر و تصاویر بهبودیافته و بهتر می‌شوند. دمای رنگ بیلبوردها کنترل دقیق دمای رنگ مهم است. کمیسیون بین‌المللی روشنایی کنوانسیون بین‌المللی را تعریف می‌کند. طبق این کنوانسیون، محتوای رنگی نور منبع باید هنگام ارزیابی خواص آن در نظر گرفته شود. معیار مرجعی که ما استفاده می‌کنیم «دمای رنگ» است و برحسب درجه کلوین بیان می‌شود. درجه حرارت پایین رنگ‌ها مربوط بهرنگ‌های قرمز است درحالی‌که سطوح بالا مربوط به تن‌های آبی است. اندازه‌گیری دمای رنگ در بسیاری از بیلبوردها ثابت نگه‌داشته می‌شود. علاوه بر این، بیلبوردهای مدرن با سیستم‌های الکترونیکی رنگ‌ها عرضه می‌شوند که قادر به مدیریت خودکار این پارامترها هستند.

-سطح کنتراست بیلبورد LED: سطح کنتراست بیلبورد LED تفاوت بین نور محیطی منعکس‌شده توسط صفحه و نور ساطع‌شده از صفحه‌نمایش است. اگر کنتراست بالا باشد، انعکاس جزئی نور وجود خواهد داشت و درنتیجه تصاویر بهتر و واضح ارائه می‌شود. برای اطمینان از وضوح تصاویر و افزایش سطح کنتراست، بیلبوردهای LED مدرن با بروشورهای ضد رفلکس ارائه می‌شوند که نور را تقسیم کرده و آن را در جهات مختلف منعکس می‌کنند. بنابراین، دید صفحه‌نمایش حتی در زیر نور مستقیم خورشید افزایش می‌یابد.

فناوری 8 بیتی بر کیفیت تصویر تولیدشده توسط نمایشگرهای دیجیتال تأثیر منفی دارد. با توجه به فناوری 8 بیتی، بیلبوردها قادر به تجسم 266 رنگ برای هر رنگ اصلی هستند. به‌عبارت‌دیگر، این بیلبوردها درمجموع قادر به تولید 16.8 میلیون رنگ هستند. ما فناوری 16 بیتی داریم و این امکان مدیریت ویدیو را بدون کاهش کیفیت آن فراهم می‌کند. با فناوری 16 بیتی، امکان تجسم 65000 سطح رنگ برای هر رنگ اصلی وجود دارد. اکنون می‌توانید درمجموع 280 تریلیون رنگ را تجسم کنید.

 نحوه محاسبه وضوح صفحه‌نمایش

 پس از درک نقش هر یک از عوامل در انتخاب بهترین وضوح برای بیلبورد بزرگراه، قصد داریم روشی ساده و کارآمد برای محاسبه وضوح صفحه‌نمایش را به شما معرفی کنیم. برای محاسبه رزولوشن صفحه‌نمایش بیلبورد از اندازه نمایشگر به همراه گام پیکسل استفاده می‌کنیم. برای یافتن وضوح صفحه‌نمایش، ارتفاع و عرض صفحه را اندازه بگیرید. حالا ارتفاع و عرض را بر گام پیکسل تقسیم کنید. به‌عنوان‌مثال، صفحه‌نمایش 6096 میلی‌متر عرض و 3048 میلی‌متر ارتفاع را در نظر بگیرید. صفحه‌نمایش دارای گام پیکسلی 7.62 است. در زیر رزولوشن بهینه صفحه‌نمایش آمده است 6095mm/7.62mm = 800 پیکسل 3048mm/7.62mm = 400 پیکسل ازآنجایی‌که رزولوشن، اگر عرض شکل x ارتفاع نوشته شود، پس رزولوشن برای نمایشگر فعلی 800 پیکسل در 400 پیکسل است.

 هزینه وضوح خوب بیلبورد

ما درک می‌کنیم که یک بیلبورد با وضوح خوب گران است. بااین‌حال، این‌یک خرید یک‌بار است و بنابراین باید روی آن سرمایه‌گذاری کنید. علاوه بر این، یک بیلبورد دیجیتال نیازی به HD ندارد زیرا چشم انسان قادر به دیدن فضای بین پیکسل‌ها از فاصله دورتر نیست. بنابراین، با یک بیلبورد دیجیتال، می‌توانید با وضوح کمی از آن دور شوید. روی رزولوشن درست سرمایه‌گذاری کنید هدف اصلی بیلبوردهای LED دیجیتال ایجاد آگاهی از برند و بهبود تصویر برند است. حال، اگر بیلبورد شما کیفیت پایینی داشته باشد، مطمئناً تأثیر بدی روی مصرف‌کنندگان خواهد گذاشت. بنابراین، به‌شدت توصیه می‌شود که روی رزولوشن مناسب برای صفحه‌نمایش خود سرمایه‌گذاری کنید. برعکس، می‌توانید با سرمایه‌گذاری در رزولوشن‌های بزرگ در پول خود صرفه‌جویی کنید. بااین‌حال، این تنها در صورتی قابل‌اجرا است که بیلبورد حداکثر فاصله دید بیشتری داشته باشد. یک پیکسل بزرگ این امکان را فراهم می‌کند که متن خود را به‌وضوح از فاصله دور بخوانید.

هزینه بیلبورد LED

هزینه یک بیلبورد LED به تعداد کل LED های موجود در هر مترمربع و اندازه صفحه‌نمایش بستگی دارد. ازآنجایی‌که هردوی این فاکتورها قابل تنظیم هستند و مصرف‌کننده در مورد آن‌ها تصمیم می‌گیرد، بنابراین محاسبه هزینه دقیق یک بیلبورد LED غیرممکن است. بااین‌وجود، می‌توانید با ضرب هزینه یک مترمربع در اندازه کل صفحه‌نمایش، یک تخمین تقریبی به دست آورید. یک تخمین تقریبی به شما ارائه می‌دهد.

 خلاصه

وجود بیلبورد در کمپین تبلیغاتی شما مسلماً نتایج ایجاد می‌کند، بااین‌حال، ضروری است که بهترین وضوح را برای بیلبوردهای بزرگراه خود انتخاب کنید. رزولوشن نقشی حیاتی در تعیین موفقیت یک بیلبورد دارد. بیلبوردهای بزرگراهی با بهترین رزولوشن با جلب‌توجه مخاطبان بالقوه، نتایجی را ایجاد می‌کنند که مؤثرتر هستند. برای انتخاب رزولوشن مناسب، باید حقایق مختلفی ازجمله حداکثر فاصله دید، حداقل فاصله دید، گام پیکسل و کنتراست رنگ را در نظر بگیرید. عوامل دیگری که برای انتخاب رزولوشن مناسب مهم هستند عبارت‌اند از سطح کنتراست بیلبورد، دمای رنگ سرد و آخرین اما نه کم‌اهمیت‌ترین، فنّاوری مدرن. به‌جای استفاده از فناوری 8 بیتی، از فناوری 16 بیتی استفاده کنید تا از کیفیت فوق‌العاده ویدیو و تصویر در بیلبورد دیجیتال لذت ببرید. همه این ویژگی‌ها این امکان را برای شما فراهم می‌کند که رزولوشن مناسب را انتخاب کنید و درنتیجه نتایج مؤثر و کارآمدی را ایجاد کنید.


مقالات و مطالب تابلوسازی

خبرنامه

با تابلوسازی مکاترونیک همراه باشید.

در صنعت تابلوسازی علاوه براینکه شرکت تابلوساز باید بهترین محصولات را از لحاظ کیفیت و کارایی تولید کند باید به صورت پایه ای با اصول و روش های بازاریابی آشنا باشد زیرا که تابلوسازی خود امری تبلیغاتی محصوب می شود و زیرمجموعه ای از صنعت تبلیغات است.ما علاوه بر ساخت تابلوهایی با کیفیت و بی نقص برای مشتریان ارزشمند خود همواره در هنگام خرید مشتری مشاوره هایی درزمینه  استفاده بهینه و حداکثری از تابلوتبلیغاتی  در امر بازاریابی و جذب مشتریان جدید به مشتریان خود ارائه می دهیم.