کامپوزیت و کاربرد آن در تابلوسازی

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

امروزه تبلیغات، حرف اول را در شناسایی محصولات یا ارائه خدمات بهتر می‌زند و شرکت‌ها نیاز مبرمی به استفاده از تکنیک‌های تبلیغاتی برای رشد کسب‌وکار خوددارند و محصولات خود را بهتر از رقبای خود به فروش می‌رسانند. بازاریابی و تبلیغات علاوه بر شناسایی بازار و نیازهای مصرف‌کننده، نیازمند استفاده از ابزارهای تبلیغاتی است که به دو روش سنتی و مدرن انجام می‌شود. تبلیغات مدرن شامل اینترنت، شبکه‌های اجتماعی، بنرهای متحرک در سایت و تبلیغات سنتی مانند چاپ بنر، تراکت و بیلبورد هست. این بیلبوردها به طرق و شاخه‌های مختلف ازجمله بیلبوردهای چلنیوم، کامپوزیت، بیلبورد، تابلو روان، بیلبوردهای برجسته، بیلبوردهای فولادی و... می باشند.

در این مقاله سعی داریم کامپوزیت و کاربرد آن در تابلوسازی را توضیح دهیم؛ مشخصات ورق کامپوزیت:

مقاوم در برابر شرایط جوی

 به دلیل وجود مواد پلی‌اتیلن فشرده بهترین نوع عایق حرارتی است.

ضدزنگ

 بدون تغییر رنگ

 زیبایی و درخشندگی نمای ساختمان

ماندگاری و استفاده طولانی‌مدت دارد

نصب سریع و آسان

سبک تمیز کردن خودکار

 قابل رنگ‌آمیزی

ضد حریق

 اجرا در رنگ‌های دلخواه

ورق کامپوزیت اولین بار توسط Alusingen با همکاری BASF در سال 1969 معرفی شد. و امروزه در پانل کامپوزیت از پانل‌های کامپوزیت در نمای ساختمان‌ها استفاده می‌شود. پانل‌های کامپوزیت از آلومینیوم و پلی‌اتیلن با ترکیبی از سه فناوری مختلف که شامل اکستروژن، لمینیت با نوارهای چسب از پیش‌ساخته شده و یا ترکیبی از اکستروژن و لمینیت است، ساخته می‌شود و ضخامتی در حدود 4 میلی‌متر دارد.

composite advertising billboard

 از ورق‌های کامپوزیت برای پوشش دکوراسیون بیرونی و داخلی ساختمان‌ها و همچنین پارتیشن‌ها و سقف‌های کاذب استفاده می‌شود زیرا از دولایه ورق آلومینیومی در پوسته‌های بیرونی و یک‌لایه پلی‌اتیلن یا نسوزهای معدنی در وسط تشکیل‌شده است. این ورق‌ها با توجه به مواد تشکیل‌دهنده خود مقاومت بالایی در برابر تغییرات جوی و نور خورشید دارند. این ورق‌ها نوعی عایق حرارتی محسوب می‌شوند زیرا با داشتن سطحی صاف و براق از آلومینیوم، میزان نور دریافتی از خورشید در این ورق‌ها بسیار کم است. در این ورق‌ها برای جلوگیری از اتلاف انرژی از ترکیب آلومینیوم و پلاستیک استفاده می‌شود.

این ورق‌ها دارای یک‌لایه مرکزی است که از پلی‌اتیلن نسوز به‌عنوان هسته مرکزی پانل تشکیل‌شده است که شامل دورنگ سیاه‌وسفید هست که علاوه بر صنعت ساختمان می‌توان از این ماده ساخت. در صنایع مختلف دیگر ازجمله پتروشیمی و حمل‌ونقل مورداستفاده قرارگرفته است. بیشترین کاربرد این ورق‌های آلومینیومی در بازسازی نمای ساختمان‌های قدیمی، تزئینات و نمای داخلی ساختمان‌ها و پارتیشن‌ها و نماهای بصری است.


مقالات و مطالب تابلوسازی

خبرنامه

با تابلوسازی مکاترونیک همراه باشید.

در صنعت تابلوسازی علاوه براینکه شرکت تابلوساز باید بهترین محصولات را از لحاظ کیفیت و کارایی تولید کند باید به صورت پایه ای با اصول و روش های بازاریابی آشنا باشد زیرا که تابلوسازی خود امری تبلیغاتی محصوب می شود و زیرمجموعه ای از صنعت تبلیغات است.ما علاوه بر ساخت تابلوهایی با کیفیت و بی نقص برای مشتریان ارزشمند خود همواره در هنگام خرید مشتری مشاوره هایی درزمینه  استفاده بهینه و حداکثری از تابلوتبلیغاتی  در امر بازاریابی و جذب مشتریان جدید به مشتریان خود ارائه می دهیم.